keskiviikko 12. elokuuta 2015

Visuaalinen myyntityö | Luksustuotteet |



Mitkä voisivat olla työpaikkasi myymiä luksustuotteita (tai -palveluita)? Miten nämä eroavat muista tuotteista? Eli mikä niistä tekee mielestäsi "luksusta"? Löytyykö eroja esim. pakkauksesta? Tai myyntitavasta? Kuinka asiakkaat kokevat nämä tuotteet? Näkyykö luksus myös ko. tuotteiden markkinoinnissa? Kerro, kuvaile, miten parhaaksi katsot.




Lidlillä on oma Deluxe-tuoteryhmä, joka on myymälöiden valikoimassa aina joulun ja pääsiäisen aikaan. Valikoima koostuu kuiva-, kylmä- ja pakastetuotteista: alkupaloista juustoihin ja mausteista jäätelökakkuihin.


Pakkaukset ovat väriltään valkoisia, niissä on musta-valkoinen Deluxe-logo ja pakkausten kuvat ovat tyylikkäämpiä tavalliseen valikoimaan verrattuna. Muun muassa jälkiruoat, kuten creme brúlee myydään lasiastiassa muovipakkauksen sijaan.

Deluxe-tuotteet ovat keskimääräistä valikoimaa kalliimpia, mutta silti kohtuuhintaisia. Myytävät tuotteet mielletään luksusruoaksi, esimerkkinä siian mäti, juustot ja parmankinkku, joita ei osteta joka päivä. Asiakkaat ovat innoissaan Deluxe-tuotteista ja ne tuovat selvää lisämyyntiä yritykselle.



Tuoteryhmän mainoshahmona on tunnettu keittiömestari ja ravintoloitsija Hans Välimäki. Hans esiintyy Lidlin Deluxe-aiheisissa tv-mainoksissa sekä mainoslehdissä. Lisäksi hän suunnittelee Deluxe-tuotteista reseptejä Internet-sivuille. Mainonnan punaisena lankana on keittiömestarin mahdollisuus kääntyä ”hätätapauksissa” Lidlin tuotevalikoiman puoleen.



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti