Mitkä
voisivat olla työpaikkasi myymiä luksustuotteita (tai -palveluita)? Miten nämä
eroavat muista tuotteista? Eli mikä niistä tekee mielestäsi
"luksusta"? Löytyykö eroja esim. pakkauksesta? Tai myyntitavasta?
Kuinka asiakkaat kokevat nämä tuotteet? Näkyykö luksus myös ko. tuotteiden
markkinoinnissa? Kerro, kuvaile, miten parhaaksi katsot.
Lidlillä on
oma Deluxe-tuoteryhmä, joka on myymälöiden valikoimassa aina joulun ja
pääsiäisen aikaan. Valikoima koostuu kuiva-, kylmä- ja pakastetuotteista:
alkupaloista juustoihin ja mausteista jäätelökakkuihin.

Deluxe-tuotteet
ovat keskimääräistä valikoimaa kalliimpia, mutta silti kohtuuhintaisia. Myytävät
tuotteet mielletään luksusruoaksi, esimerkkinä siian mäti, juustot ja
parmankinkku, joita ei osteta joka päivä. Asiakkaat ovat innoissaan
Deluxe-tuotteista ja ne tuovat selvää lisämyyntiä yritykselle.
Tuoteryhmän
mainoshahmona on tunnettu keittiömestari ja ravintoloitsija Hans Välimäki. Hans
esiintyy Lidlin Deluxe-aiheisissa tv-mainoksissa sekä mainoslehdissä. Lisäksi
hän suunnittelee Deluxe-tuotteista reseptejä Internet-sivuille. Mainonnan
punaisena lankana on keittiömestarin mahdollisuus kääntyä ”hätätapauksissa”
Lidlin tuotevalikoiman puoleen.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti