Valitse
lehdistä tai netistä (esim. Pinterest) vähintään kuusi (6) eri
tyyppistä muotikuvaa, joita analysoit (huom. muotia on muutkin kuin
vaatteet). Voit tehdä halutessasi esim. pinnaamalla Pinterestissä
kuvakoosteen valitsemistasi kuvista. Näin tehtävä tulee suoritetuksi
myös visuaalisesti.
Kuvat valittuasi, mieti ainakin seuraavia asioita:
1. Millaisia kuvia valitsit ja miksi?
2. Mikä niistä tekee hyvän >< huonon/ kauniin >< ruman jne.?
3. Mikä niissä säväyttää?
4. Kuinka myyviä ne ovat? Millä tavoin? Perustele.
Valitsin seitsemän eriaiheista myyntikuvaa, jotka miellyttävät silmääni. Niissä mainostetaan asusteita, vaatteita sekä designtuotteita.
Kuvat ovat hyvin sommiteltuja ja niissä on harmoninen värimaailma. Värit ovat tarkoin harkittuja ja kuvissa on riittävästi kontrastia.
Mainostettavia tuotteita korostetaan sumealla taustalla, tällöin kuvasta ilmenee helpommin mitä myydään.
Pasadena CRW -ratsastajan takki / Hööks
Kuvassa on rauhallinen tunnelma ja sen tausta on sumea. Kuvan malli on hevosaiheiseen mainontaan sopivan neutraali, ei liian meikattu ja laitettu.
Kuvassa käytetyt vastavärit; vihreä ja punainen toimivat hyvin.
Jos kuva ei olisi hevostarvikelehdessä siitä ei välttämättä välittyisi, että kyseessä on juuri ratsastajan takki, vaikka taustalla näkyykin hevosaitaus.
Koirantakki Atessa JH Collection / Hööks
Kuvasta huokuu että takki on varmasti lämmin talvipakkasilla.
Se myös näyttää laadukkaalta brooderauksen ja karvaturkiksen kera.
Koiran rauhallinen olemus sopii kuvaan sillä vauhdikkaassa kuvassa takki ei pääsisi oikeuksiinsa.
Kylmät värit luovat rauhallisen tunnelman.
Lapsen toppatakki / H&M
Myytävä kohde erottuu ensisilmäyksellä katsojalle. Kuvassa on käytetty neutraaleja värejä jotta värikäs toppatakki erottuu helpommin kuvasta. Lapsen asento on rento ja tunnelma on rauhallinen.
Softline Cosy Wing-nojatuoli / Modeo
Tyylikäs nojatuoli tulee hienosti esiin rosoisesta taustasta. Tuolin muotoilu on jo niin vaikuttava, ettei se tarvitse kuin seinän taakseen.
Värikäs tausta loisi hyvin erityyppisen tunnelman. Tuolin asettelu on mielestäni hyvä, kohteen ei aina tarvitse olla keskellä kuvaa.
Tuote: Michael Kors -rannekello / MK
Vaikka kuvassa onkin paljon asusteita esillä niin selvää on, että kuvassa myydään juuri rannekelloa.
Tunnelma on tyylikkään rento, mallilla on ei-huoliteltu tuulitukka mutta tarkoin harkitut asusteet. Vesi taustalla korostaa vapaa-ajan tunnelmaa.
Minna Parikan Rabbit Calfskin High SneakerKuva ei vaadi yhtään enempää.
Päivettyneet jalat, vaalea tausta ja hauskat pupukorvaiset tennarit.
Alvar Aalto -maljakot / Iittala
Pidän Iittalan mainoskuvista. Ne ovat sopivan rosoisia ja niissä on esillä kauniita lasituotteita.
Kuvassa on todella tummat värit jolloin lasiesineet korostuvat hyvin pöydältä.
Tässäkään kuvassa mainostuotteet eivät ole sijoitettu keskelle kuvaa. Maljakot ovat kuvattu yläviistosta maljkkojen aaltomaisuus pääsee paremmin esiin.
Loistavaa, Hanna. Tästäkin harjoituksesta olet löytänyt runsaasti erilaisia visuaalisia elementtejä, joilla korostaa asioita eri tilanteissa. Mainiota!
VastaaPoista